Corona-update 25 september 2021

De corona beperkingen wijzigen per 25 september. De anderhalvemeter verdwijnt en publiek moet bij professionele wedstrijden en in de horeca een coronatoegangsbewijs laten zien. Na bemiddeling vanuit NOC-NSF is hier voor sportverenigingen nog verdere invulling aangegeven.

Wat betekent dit concreet voor activiteiten op de club en het gebruik van de horeca?
  1. Alle sportactiviteiten kunnen zonder enige beperking plaatsvinden op onze club.
  2. Een deel van de sportkantine/horeca duidelijk wordt afgescheiden van de rest van de ruimte, zodat de rest van de sportkantine gebruikt kan worden zonder het coronatoegangsbewijs te hoeven tonen.
Hoe gaat MHC De Dommel hier praktisch mee om?
We hebben besloten om zo lang mogelijk (zo lang het weer het toelaat) vooral het terras te gebruiken en alle horeca activiteiten buiten te laten plaatsvinden. Met andere woorden het clubhuis is een zogenaamd doorstroom gebied. Je kunt hier niet gaan zitten. Op deze manier is het dan ook niet nodig hier te checken op een het coronatoegangsbewijs. Voor de avonden en in het weekend zijn er terrasverwarmers aanwezig en indien nodig zetten we de tent nog een stuk dicht.