Zaalhockey

Waarom zaalhockey
Als club bieden wij naast de reguliere activiteiten op het veld ook zaalhockey aan. Het is ons streven om gedurende de winterstop onze leden door te laten hockeyen in de zaal als aanvulling op het veldhockey.

Zaalhockey heeft natuurlijk veel overeenkomsten met het hockeyspel op het veld, en toch is het een ander soort spel. Het spel is sneller, er is veel bal contact waardoor je je techniek kunt verbeteren. Bij zaalhockey speel je 6 tegen 6. Omdat het een heel snel spel is met een hoge intensiteit wordt er vaak gekozen om de vijf spelers iedere 5 á 10 minuten met vijf andere spelers te wisselen. Daarom kan er in het algemeen heel goed met het hele veldteam worden deelgenomen aan de zaalcompetitie. En niet onbelangrijk, je blijft lekker bezig met hockey tijdens de winterstop, en kunt daarmee direct weer een goede start maken in het voorjaar als het seizoen wordt hervat op het veld.

Voor wie
Als club is het ons streven om alle jeugdteams vanaf de categorie "onder 10” tot en met de seniorenteams te laten trainen in de zaal én deel te laten nemen aan de zaalhockeycompetitie. Normaliter speelt iedereen met zijn eigen team maar er bestaat een kleine kans dat de zaalhockeyteams afwijken van de veldhockeyteams! De definitieve indeling wordt uiteindelijk door de TC bepaald.

Jongste jeugd
De jongste jeugd (categorie onder 8 en onder 9) neemt nog niet deel aan de zaalhockeycompetitie. Zij maken kennis met het zaalhockeyspel door middel van training en onderlinge wedstrijdjes. Deze worden georganiseerd op de zaterdagochtenden/middagen.

Meer informatie
Voor coaches, spelers en ouders zijn er een aantal documenten opgesteld met instructies en meer informatie over het zaalhockey. In hetzaalbulletinvind je alle informatie overzichtelijk bij elkaar, zoals:

1. Huishoudelijke mededelingen.
  2. Instructies voor spelers en ouders.
  3. Tips / checklist voor de coach.
  4. Trainingen zaalhockey.
  5. Verwijzingen naar de Dommelsite en KNHB-site.
  6. Instructies voor de zaalwacht.
  7. Instructies voor de zaalcoördinator.

Zaalhockey nieuwsbrieven